Преса активно знайомила читачів із творчістю іноземних авторів та авторок. І тоді практично не переймалися проблемою авторських прав: у газетах публікували ті оповідання, які могли дістати, на телебаченні показували відеофільми, які вдалося знайти у салонах відеопрокату чи в продавців на базарі… Особливістю “Криворожских ведомостей” було те, що тут друкували твори не лише зарубіжних авторів, а й криворіжців. Тож частково випуски газети, які з ініціативи журналістки Ольги Гончар оцифрувало і виклало у вільний доступ онлайн-медіа “Перший Криворізький”, може бути джерелом вивчення літератури рідного краю.
Головним редактором газети “Криворожские ведомости” був Олег Павлов, відомий у Кривому Розі не лише як журналіст, а і як талановитий поет із тонким, самобутнім баченням світу. Кілька років тому партнерська редакція онлайн-медіа “Експерт-КР” оцифрувала і виклала у вільний доступ телепрограму, у якій Олег Павлов ділився думками про стан літературного процесу в Кривому Розі на початку 1990-х років. Напевно, саме завдяки компетенціям головного редактора в літературній темі газета від перших номерів і надалі публікувала якісні художні тексти — вони проходили експертизу обізнаного і прискіпливого редактора.
Уже зі старта газета “зайшла з козиря” — у 1-11 номерах “Криворожских ведомостей” за 1991 рік публікувався детектив Пет Блу “Контури смерті” в перекладі Тетяни Меліхової.
І тут дивна ситуація, бо зараз знайти біографію Пет Блу нам не вдалося, а про Тетяну Меліхову відомо багато, бо вона є широко знаною криворізькою літераторкою. Вона є авторкою кількох книжок, остання в часі — дитяча книжка “Велика маленька душа”, а також авторкою ідеї та видавчинею культурологічного альманаху “Символ”, який уперше з’явився друком у Кривому Розі в 2010 році, а останній на сьогодні випуск опубліковано у 2020 році.
І відразу після зарубіжного детективу читачі й читачки в 12 числі газети за 1991 рік мали змогу ознайомитися з оповіданням Сергія Дараги “Ревнощі”.
Прізвище Сергія часто зустрічається на сторінках “Криворожских ведомостей”, він був знаним журналістом, який часто брався за гострі теми і давав дошкульні, неприємні для влади оцінки. Сергій також був автором твору “Легенда Саксаганського степу: поетична драма на дві дії”, який опублікований у книзі першій Антології криворізьких літераторів у 2000 році.
Цілу низку зарубіжних детективів публікували “Криворожские ведомости” наприкінці 1991-го та впродовж 1992 років. У номерах 13-17 за 1991 та в 1-2 числах за 1992 рік опубліковано детектив Дешила Хемета “Золота підкова”, у №3 за 1992 рік — оповідання Роберта Едварда Іклза “Дама в голубому”, у 4 числі — детектив Лоуренса Блока “Гонорари адвоката Еренгрейфа”. У 7 числа публікувався текст Генді Слезера “Кривавий свідок”, у 8 і 13 числах — детектив Міккі Спілейна “Смерть прийде завтра”, у 21 номері — оповідання Генрі Слізара “Кандидат”, у №19 за 1993 рік опубліковано два короткі оповідання: “Втікач” Роберта Блоха і “Переслідувач” Едварда Хока.
У 5 числі за 1992 рік вміщено анонімний детектив “Якщо у вас є вороги”.
Двічі в газеті публікувалися оповідання Джон Джордж Рітчі — американського автора детективної прози, який публікувався під псевдонімом Джек Рітчі. За життя він написав лише один роман, а популярність здобув завдяки своїм 350 оповіданням. У №6 за 1992 рік опубліковано його оповідання “Упаковка”, а в №15-17 — детектив “Рівно через 10 хвилин”.
Два роки поспіль “Криворожские ведомости” знайомили читачів і читачок із творчістю Юрія Вайнгольца. У 30, 33, 35, 39 числах за 1992 рік публікувалася повість Юрія Вайнгольца “Зло першопочаткове”, а в 6 за 1993 рік почалася публікація повісті “Повернення зла” Юрія Вайнгольца. Редакція супроводила старт публікації так: *Ми починаємо публікацію другої частини повісті Ю.Вайнгольця "ЗЛО". У першій частині "Зло початкове" ("Криворожские ведомости", листопад-грудень 1992 р.) майор КТБ Сергій Стасов вступає в нерівну боротьбу з силою, незрозумілою, незбагненною і страшною. Його здається перемога над Злом — лише тимчасова перепочинок. Зустріч зі Злом чекає на нього…” Повість публікувалася в №№6, 9, 11 і 13.
Знаним у Кривому Розі є прозаїк Олександр Шмарін, який пише під псевдонімом Олександр Рагдай. Твори Олександра Рагдая У №№2 і 4 за 1993 рік “Криворожские ведомости” публікувався трилер Олександра Рагдая “Дочекайся темряви”, у №№15, 17 — його оповідання “Обранець”, у №№28-29 та 31 — його-таки текст “І вдень, і вночі”.
“Коли він вибрався з чагарників, то був вражений пірамідою з трьох великих ящиків. Це були абсолютно нові картонні ящики. Озирнувшись на всі боки, він дістав з кишені складаний ножик і розпоров на одному ящику верхню частину. Відігнувши картон, здивовано ахнув і, не роздумуючи, підтягнув ящик на себе і поніс, ступаючи дрібними квапливими кроками і подумки прикидаючи по дорозі, хто це добро тут міг приховати - чи такий самий спритник-шоферюга з бази культтоварів, чи спекулянт. Але хоч би хто це був, цих ящиків він більше не побачить. За теперішнього дефіциту це потягне тисяч до ста”, — така зав’язка оповідання Олександра Рагдая інтригує, надалі оповідь має багато віражів і фінал історії — дуже несподіваний.
У №47 і в останньому, 52-му числі “Криворожских ведомостей” за 1993 рік уміщено добірки віршів Сергія Леонова.
Також завершує 1993 рік добірка коротких, переважно жартівливих текстів Сергія Сорокіна під загальною назвою “Бенефіс”.
У літературних творах початку 1990-х років відобразилися ті реалії, які оточували авторів та авторок, зокрема часто трапляються згадки про тотальний дефіцит продуктів і промтоварів. Але сама поява в газеті “Криворожские ведомости” літературних текстів свідчила про незнищенний потяг людей до мистецтва, який ніякими дефіцитами неможливо було заглушити. І є сенс подякувати редакції та передусім головному редактору Олегу Павлову за те, що на сторінках газети збережено твори талановитих місцевих авторів та авторок.
До створення матеріалу долучені Ольга і Дарія Гончар