Залізнична станція Кривий Ріг-Головний: довідка

Залізнична станція Кривий Ріг-Головний: довідка

Кривий Ріг-Головний — важлива транспортна артерія Кривбасу. Формує й розформовує вантажні та пасажирські поїзди. Що ще відомо про залізничну станцію в контексті історії Кривого Рогу — на history.1kr.ua

Криворізьке відділення Придніпровської залізниці на лініях станція Верхівцеве — станція Долинська, станція Пʼятихатки — станція Запоріжжя. Відкрита в 1884 році й мала назву станція Довгинцеве.

Оригінальний підпис: Попередній сучасному пам'ятник на військовому похованні у парку біля залізничної станції "Кривий Ріг -Головний".

Джерело: фейсбук сторінка Roman Bugaychenko.

Оригінанільний підпис: «Кривий Ріг-Головний» отримав почесну відзнаку «Залізні Вокзали».

За щоденну титанічну роботу для порятунку українців сьогодні «Укрзалізниця» відзначила 10 вокзалів, серед який і криворізький. «Наші вокзали приймали по 20 000 людей і забезпечували їм безпечний виїзд під воєм сирен і гудінням винищувачів. Тому "Укрзалізниця" відзначає 10 вокзалів та їхніх керівників, що прихистили десятки тисяч людей, прийняли тисячі рейсів та скерували сотні тонн гуманітарної допомоги на потреби оточених міст», - повідомили на офіційній сторінці підприємства. За місяць, починаючи з 24-го лютого, вокзал «Кривий Ріг – Головний» доправив до безпечних місць 100 тисяч людей. Тож тепер він гордо носитиме відповідну відзнаку - #ЗалізніВокзали.Має історичне значення. Споруда станції вважається памʼяткою архітектури та історії. У 1965 році перейменована на станцію Кривий Ріг-Сортувальний. У 1979 дістала сучасну назву. Має розгалужену систему колій, обладнана надійною системою безпеки руху.

Джерело фотографії: Едуард Дворчук для фейсбук-спільноти Криворізька старовина 

Оригінальний підпис: 10 грудня 1935 року проведені  перші тягові іспити першої в Україні електрифікованої залізничної дільниці Запоріжжя - Долгинцеве
(Кривий Ріг Головний). 25.12.1935. на електровозі серії ВЛ 19 з вантажним поїздом машиніст Віктор Кулешов відкрив регулярну експлуатацію. Ця дата вважається днем народження електрифікації залізниць України. 

Джерело: Андрій Моргун для  фейсбук-спільноти "Криворізька старовина" 

Оригінальний підпис: Вокзал станції «Кривий Ріг-Головний». Фото 1980-х років.

Джерело фотографії: Едуард Дворчук для фейсбук-спільноти Криворізька старовина

Джерело обкладинки: Андрій Моргун для  фейсбук-спільноти "Криворізька старовина" 

Джерело: «Енциклопедія Криворіжжя у двох томах», т. 1, Кривий Ріг, 2004, автор і керівник проєкту В. П. Бухтіяров, науковий керівник В. Г. Балакін

Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
Додати коментар

Поділитися у соцмережах

Коментарі до статті

Немає комментарів

Додати коментар

Вас може зацікавити

Безбожне Криворіжжя: як більшовики намагались забрати в містян віру

Комуністи будували атеїстичну державу на крові. Більшість церковних служителів репресували, церкви закривали й руйнували. На Великдень палили «опудала» священників, дітей було бажано не називати «церковними» іменами, тож імен Віра, Надія, Любов і Софія майже не було, натомість на «червоних хрестинах» дівчата отримували імена Даздраперма («Да здравствует Первое мая!»), Ізаіда («Иди за Ильичём, детка»). У 1934 році в Кривому Розі офіційно не залишилось церков — їх знесли, закрили або перетворили на навчальні заклади.

У трудовому рабстві, або Як криворіжці в роки Другої світової війни працювали в Німеччині

За 922 дні нацистської окупації Кривого Рогу до Німеччини на роботи вивезли 5 799 криворіжців. Обіцяне райське життя в Німеччині виявилось справжнім пеклом для тисяч людей.

Криворізьке комерційне училище початку ХХ століття

Де навчалися майбутні банкіри, бухгалтери і менеджери у Кривому Розі