Історія Криворізького авіаційного коледжу

Історія Криворізького авіаційного коледжу

Як з'явився навчальний заклад, який навчив понад сорок тисяч професіоналів, які працюють в усьому світі

Криворізький коледж Національного авіаційного університету заснували у 1951 році. Це один з небагатьох навчальних закладів цивільної авіації в Україні. 

У  Казахстані в 1940-х роках існувала Актюбінська авіашкола, яку навесні 1945 року перейменували у Криворізьку авіаційну школу пілотів. Цей навчальний заклад і став основою сучасного криворізького авіаколеджу. Через два роки, у 1947-му школу пілотів перейменували на «Криворізьке льотне училище Цивільного повітряного флоту».

Перший набір курсантів до авіаучилища відбувся у 1951 році. На цей час навчальний заклад пропонував дві спеціальності: експлуатація радіообладнання літаків та експлуатація авіаційних приладів і електрообладнання літаків. Студенти могли вчитись на денній і заочній формі навчання.

На перший рік навчання у заклад вступили 122 студенти. Через 7 років тут навчалося вже 158 студентів

Третій повоєнний випуск авіаційного училища. Джерело: kryvyi-rih.one

За перші десять років існування авіаучилища для студентів побудували чотириповерховий корпус. Також у 1960 році запрацювала котельня і житловий будинок.

У 1961 році тут вчилося вже 320 майбутніх спеціалістів з авіації. Цього ж року тут запрацювала їдальня і новий лабораторний корпус.

Будівля навчального закладу. Джерело: kryvyi-rih.one

У 1964 році побудували зимовий клуб на 570 глядачів. А у 1966 році побудували молодіжний зал.

Будівництво Зимового клубу. Джерело: kryvyi-rih.one

Основою вивчення техніки було спец-обладнання поршневих літаків: ЛІ-2, ІЛ-12, ІЛ-14.

Починаючи з 1956 року, в зв'язку з появою пасажирських літаків ТУ-104, ІЛ-18. У 1958 році вперше збільшився набір курсантів до 150 чоловік.

З вересня 1961 року набір курсантів збільшився до 320 чоловік. В цьому ж році побудовано лабораторний корпус і їдальню.

У 1967-1968 роках побудували перший лабораторний корпус на навчальній авіа технічній базі (НАТЕ).
Для практичної підготовки навчальна авіатехнічна база поповнилась літаками ІЛ-12 (3), ІЛ-14, АН-2 (3), ТУ-104(3), ІЛ-14, МІ-4, МІ-8, ІЛ-18, АН-10, АН-24 та інші.

У 1967 році студентів заселили у новий п’ятиповерховий гуртожиток. На території училища була амбулаторія. Наступний набір студентів був вже 500 осіб.

У 1980-х роках побудували навчальний корпус, який вміщував 1200 курсантів. Студентам треба було десь жити, тому стали будувати ще два гуртожитки, корпус для навчання технічної частини літаків, два житлові будинки, загалом на 130 квартир. На території училища був дитячий садок і спортзал. 

З 2000 року коледж також розпочав готувати спеціа­лістів для обслуговування нових українських літаків АН-70 та АН-140.

У 2006 році коледж став частиною Національного авіаційного університету.

У 2021 році Криворізький авіаколедж відзначав 70 років з дня заснування. За ці роки авіаколедж випустив понад 40 тисяч професіоналів, які працюють у всьому світі.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
Додати коментар

Поділитися у соцмережах

Пов’язані матеріали

Фото на тему

Студенти КГРІ

Автобусна зупинка на КРЕСі

Учениці 2-Б класу

Площа Українська (Сталіна, Миру, Визволення)

Кінотеатр "Комсомолець"

Відео на тему

РЕТРО КРИВИЙ РІГ | Змичка СТАРІ ФОТО

Коментарі до статті

Немає комментарів

Додати коментар

Вас може зацікавити

Криворізький метротрам — унікальне явище в Україні

Лінії криворізького метротраму збудовано за стандартами метрополітену, але вагони метро не використовуються, замість них - вагони трамваїв. Директор криворізького КП “Швидкісний трамвай” (1989 - 2011) Микола Бабкін розповів редакції “Першого Криворізького” історію розвитку цього підприємства. Запуск швидкісного, будівництво рельс за чеською технологією, оновлення рухливого складу КП та інші історичні факти у матеріалі

Ресторани, казино та «люгер»: як німецькі окупанти жили в Кривому Розі

Удень охороняють військовополонених, eвечері грають у казино. Ночують і живуть у будівлях місцевої школи та ясел, після кіно обідають у ресторані й гуляють у парку. Катують місцевих, а водночас друкують Шевченка в газетах.

Данко: світло для інших ціною власного життя

“Данко” - скульптура, яку бачили у місті вже декілька поколінь криворіжців. Її встановили у Кривому Розі у 1963 році, на 100 років з дня народження Олексія Горького. Хто такий Данко?