Балка Північна Червона або «портал в інший світ»

Балка Північна Червона або «портал в інший світ»

Буденне життя мешканця Кривого Рогу — постійні пересадки, шалений ритм життя, велика кількість людей, смачна ранкова кава на зупинці. Чи не втомлювались ви колись від такого способу життя? Якщо так, то ця стаття саме для вас, адже в ній ми розповімо про локацію, опинившись на якій, ви забудете про час та шум

Балка Північна Червона знаходиться в Тернівському районі міста на північному заході Кривого Рогу. 
У своїх дослідженнях криворізькі геологи припускаються думки, що близько 400 мільйонів років тому впав метеорит, в кратері якого в XVII столітті утворився один з найстаріших житлових масивів — Веселі Терни, а в  XX столітті — сама Червона Балка.
Брили імпактитів (імпактити — змінена в результаті удару й вибуху метеорита гірська порода. Складається зі скла та уламків інших порід і мінералів) і виходи криворізьких порід на поверхню, що виникли саме завдяки падінню метеорита, дають можливість ознайомитись з породами Криворізького басейну віком 2400 - 2100 мільйонів років. 
Перший Криворізький поспілкувався з геологинею, керівницею гуртка «Геологічне краєзнавство» Світланою Мініною та дізнався цінність локації.

В переліку порід Червоної Балки присутні алмази, кварцити та муасоніти. Крім того, що алмази та муасоніти досить рідкісні породи, вони ще й дуже міцні. Натомість кварц сам по собі середньої міцності, але при ударі метеорита були надвисокі температури, в результаті кварц поплавився і завдяки цьому став в ряди алмазів та муасонітів за міцністю.

Виходи кам’яних порід на денну поверхню Балки Північної Червоної
Якщо ви поїдете на Червону Балку, там будуть не лише природні цікавинки, а й історичні залишки Саксаганської гілки Катерининської залізниці
Оскільки балки заважали будівництву, то на території Балки Червоної Північної у 1898 році було побудовано залізничний міст, але в 1950-х роках в повоєнний час міст розібрали, бо  в залізниці більше не було потреби. Залишками мосту є дві опори висотою 30 метрів та штучні скелі з надміцного матеріалу, які слугували нижніми основами. Штучні скелі стали виднітися лише після прибирання балки. На одну з опор веде дорога «природними сходами» — каміння, що розташоване в вигляді сходинок і є зручним та безпечним для підйому, звідти відкриваються дивовижні краєвиди.

Залишки залізничного мосту Катерининської залізниці 

Гості екскурсії 1kr.ua підіймаються «природними сходами»

Ще однією цікавинкою балки є скеледром. Громадська організація «Скелелази Кривого Рогу» створили скеледром «Червоний Міст» на одній із 30-метрових вершин локації, він вважається найвищим штучним скеледромом Дніпропетровської області. Засновниками ГО «Скелелази КР» є Олег та Олена Грінченки. До повномасштабного вторгнення подружжя організовувало сезони скелелазіння. Підкорити вершину Кривого Рогу могли родини, спортсмени, аматори. «Ви спускаєтесь переможцями над своїми страхами і ваганнями» - казали подружжя Грінченко гостям скеледрому
Червона Балка Північна – ландшафтний заказник загальнодержавного значення. В 1970 році вперше оголошено ландшафтним заказником загальнодержавного значення.                                                                                                                          
Місце сили, автентичність, легенди, містична атмосфера — це вона, Балка Північна Червона.

Матеріал підготувала Надія Соколова

Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
Додати коментар

Поділитися у соцмережах

Пов’язані матеріали

Фото на тему

Миколо-Козельськ

Новий вокзал у Миколо-Козельську

Тернівський парк. 1985-й рік

Вокзал у Катеринославі

Північне Криворіжжя, село Веселі Терни, 1905 рік

Відео на тему

РЕТРО КРИВИЙ РІГ | Терни СТАРІ ФОТО

На розі вулиць: Божедарівка, 2013

Коментарі до статті

Немає комментарів

Додати коментар

Вас може зацікавити

Криворізький метротрам — унікальне явище в Україні

Лінії криворізького метротраму збудовано за стандартами метрополітену, але вагони метро не використовуються, замість них - вагони трамваїв. Директор криворізького КП “Швидкісний трамвай” (1989 - 2011) Микола Бабкін розповів редакції “Першого Криворізького” історію розвитку цього підприємства. Запуск швидкісного, будівництво рельс за чеською технологією, оновлення рухливого складу КП та інші історичні факти у матеріалі

Гданцівка: від 12 дворів до "залізної лихоманки" і війни

Поляки, завод, концентраційний табір — цими трьома словами можна описати історичну значимість Гданцівки для Кривого Рогу.

Коротка історія театрального життя у Кривому Розі

У нашому місті та на його околицях театральне життя почалось ще наприкінці XIX століття. Окрім професійних театрів, діяли ще й аматорські на рудниках