Алмазного товариства рудники

Перший був розташований між станцією Інгулець і Латівка і мав 2 шахти глибиною до 66 метрів карʼєр.

Ділянку було заорендовано у поміщика А.В. Добровольського у 1899 терміном на 25 років з платою 1,5 копійок з пуда видобутої руди при гарантії щорічної оплати не менше 35 тисяч карбованців. Рудний пласт товщиною до 4,2 метри тягнувся на 1,5 кілометрів. Запаси оцінювалися у 50 мільонів пудів. Під час кризи 1901-02 рудник не працював. Другий рудник знаходився на відстані 0,5 кілометрів на північ від розʼїзду Шимановського. Ділянку площею 63 десятки було заорендовано у селянина Суслова терміном на 19 років з виплатою по 3 копійки з пуда посередникам. Вони в свою чергу платили Суслову 0,63 копійки при видобутку 2 мільйонів пудів за рік. Розробка велася карʼєром на тому місці, де рудоносний пласт утворював паралельні складки, а південніше складки — підземним способом шахтою глибиною 37 метрів. Рудник обслуговувався 3-конними підйомниками, згодом встановлено парову машину. Роботи проходили у 2 зміни: вдень і вночі. Руда по вузькоколійці доставлялася на розʼїзд Шимановський. У 1902-03 було зроблено підʼїзну колію і погрузочну платформу на 25 вагонів.

Джерело: Історична енциклопедія Криворіжжя : Т. 2 / О.О. Мельник; С. В. Балабанов. Кривий Ріг. В-ВО «СТПРЕС», 2009.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Поділитися у соцмережах

Пов’язані матеріали

Статті на тему

Карнаватка, житломасив: довідка з історії Криворіжжя

Топ цікавих фактів про гімн Кривого Рогу | 25 років з дня написання

Як криворіжцям відшукати минуле в архівах

Діяльність Організації українських націоналістів на Криворіжжі

Історія життя композиторки, що створила гімн Кривого Рогу

Фото на тему

Готель "Європейські номери"

Санкт-Петербурзький Міжнародний Комерційний Банк

Генплан площі Молодіжна і вулиці Джохара Дудаєва

Середня школа Дзержинського рудника

Шахта Більшовик

Відео на тему

Як змінився проспект Миру у Кривому Розі

Мартін Шимановський

Ювілейна із висоти.

Історія Кривого Рогу в особах

У Кривому Розі збудували перший підвісний залізобетонний міст